سیر تکامل طراحی وب سایت . تاریخچه طراحی سایت . مراحل و سیر تکاملی در طراحی وبسایت . طراحی سایت در زمان قدیم . دوره های طراحی سایت . تاریخ طراحی

سیر تکامل طراحی وب سایت از دهه نود میلادی ( 90s ) تا حالا ( 2018 )

درست مثل ما، اینترنت تا حدودی پیشرفت کرده است. از آغاز بسیار ابتدایی و ابتدایی او در اواسط دهه 90 تا مرحله فتنه انگیز آن در سال 2000 و فاز پیشآمدیشان در سال 2010 تا امروزه بسیار پایدار و مناسب خود ما توانستیم بر این نکته تاکید کنیم که چگونه تکنولوژی وبسایتها را سفارشی کرده است با توجه به نیاز و زیبایی شناسی
طراحان وب با استفاده از فناوری موجود در آن زمان برای ایجاد وب سایتهای خلاق و جذاب محدود شدند. در ابتدا، برنامه نویسی یک تکه کد خیلی جدید بود و هیچ منبع برای ساختن وبسایت آسان ایجاد نشده بود، که استاندارد برای توسعه دهندگان فقط برای ایجاد یک وبسایت بود که کار می کرد. امروزه وب سایت ها باید جذاب، جذاب، پاسخگو، آموزنده و فوری باشند.

CLICK ME Content – 95-2003

تجارب سنتی از بازاریابی سنتی، وب سایتهای اولیه وبسایتهای بیشتر نشان دهنده تابلوهای تبلیغاتی و بازاریابی از آنچه که ما از وبسایت مدرن انتظار داریم، بیشتر است. معرفی انیمیشن فلش تبلیغ کنندگان اینترنتی را قادر می سازد تا تماس های صوتی، واضح و چشمک زدن به تماس ها به عمل ایجاد کنند، وب جهان را به یک مکان مشابه نوار نوار وگاس یا میدان زمان تبدیل کنند.

هدایتگر این روند چی بود ؟

دو بزرگترین عوامل که منجر به طراحی وب سایت اولیه شد، فناوری محدود پشتیبانی از گرافیک و طراحی وب و رویکردهای بازاریابی قدیمی از عصر پیش دیجیتال بود. شرکت ها به سادگی آنچه را که در آن زمان می توانستند برای جذب مشتری جدید جذب کنند انجام دادند.

چرا این روند پایان یافت ؟

با افزایش توانایی های طراحی، توسعه دهندگان توانایی ایجاد وب سایت های کاربردی و جذاب تر را داشتند که متقاعد شدند بازدیدکنندگان معتقدند که نام تجاری آنها معتبرتر و قابل اطمینان تر از رقبای است که به دنبال فروش سریع هستند.

White Space – 2000

گاهی اوقات کمتر است بیشتر. توسعه دهندگان شروع به درک این موضوع کردند، زیرا خود را برای ارزیابی نحوه ارتباط کاربران با وب سایت هایشان شروع کردند. در حدود 2000، طراحان شروع به تشخیص دادند که کاربران به منظور تعیین و هضم اطلاعاتی که نیاز دارند، نیاز به یک صفحه پاک کننده دارند. از طریق این تحقیق، توسعه دهندگان در فضای بیشتری به کار خود ادامه دادند تا بتوانند محتوای خود را از بین ببرند و اهداف خود را برای ارسال یک پیام به کاربران آنلاین، یعنی اینکه آیا اطلاعات مربوط به محصول، اخبار و سرگرمی بود، به انجام رساند.

هدایتگر این روند چی بود ؟

درک محتوای محتوا برای کاربران دیجیتال، بخش بزرگی از روند فضای سفید است. اطلاعاتی را که ممکن است در صفحات قرار داده شود، به صورت چشمک زدن و کاربران دائمی فروش می کرد، دیگر کار نمی کرد. توسعه دهندگان شروع به مقیاس دادن به گرافیک، رنگ نئون و ابزارهای اضافی کرده و شروع به ارائه بیت های روشن و مختصر اطلاعات برای برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان کردند.

چرا این روند پایان یافت ؟

هنگامی که سایت ها می توانند کارآمد و گرافیک طراحی شده برای ایجاد دید وضوح واضح و روشن، فضای سفید بیش از حد کم و ضعیف شد. توسعه دهندگان شروع به حرکت به سوی گرافیک ساده تر و رنگ های متنوع تر برای ایجاد یک طراحی سایت منحصر به فرد و مارکدارانه تر کردند.

Web2.0 – 2003-2010

در نهایت کاربران از وبسایتهای پایه، اطلاعات غریب و ناامید کننده خسته شده بودند و خواستار تجربه آنلاین شده بودند که بیشتر به جذب، سرگرمی و آموزش کاربران متمرکز بود. این وحیانی بود که منجر به آنچه در حال حاضر به عنوان Web2.0 نامیده می شود. توسعه دهندگان توانایی ایجاد محتوای هیجان انگیز و تعاملی را داشتند که از یکدیگر جدا شدند. همانطور که اینترنت برای تبدیل شدن به یک گزینه مناسب تر برای تولید، همچنان ادامه یافت، به سادگی آنلاین موجود نبود. Web2.0 شروع شرکت هایی بود که نه تنها برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان آنلاین، بلکه با UX عرضه می کردند. این مفهوم کاملا مرده نیست، بلکه از سال 2010 به بعد بیشتر منحصر به فرد شده است.

Skeuomorphic Design – 2010-2012


همانطور که کیفیت و تکنولوژی طراحی گرافیک رشد کرد، توسعه دهندگان توانایی ایجاد تجربیات هرج و مرج بیشتر را در اینترنت داشتند. از پس زمینه به مکان نما و آیکون به دکمه، طراحان وب به دنبال خلاقیت بیشتری در هل دادن مرزهای وب سایت های سفارشی برای ارسال یک پیام و یا ارائه به کاربران با یک تجربه منحصر به فرد. طراحان وب با در نظر گرفتن صداهای و بافت از دنیای واقعی و قرار دادن آنها در محتوا به صورت گرافیکی و انیمیشن، تلاش کردند جهان دیجیتال و ملموس را برای اولین بار در چنین مقیاس گسترده ای ادغام کنند.

هدایتگر این روند چی بود ؟

بر خلاف جنبش Web2.0، مارک ها همچنان به دنبال یافتن راه های جدید برای ارتباط با کاربران برای ایجاد یک تجربه متمایز و خاطره انگیز هستند. یکی دیگر از عواملی که باعث ایجاد این روند شد، محبوبیت و اثربخشی تولید بود. فقط به طور معمول هر کاربر از یک بازی ویدیویی و یا برنامه تلفن همراه را مشاهده می کنید که یک کاربر پر طرفدار را شناسایی می کند که در دیگر انواع رسانه ها بی نظیر است.

چرا این روند پایان یافت ?

همانطور که همه روند ها انجام می شود، روند اسکوموفوریک از بین می رود و تا زمانی که تنها سایت های مورد استفاده و مارک ها این نوع طرح ها را بخشی از وب سایت خود نگهداری نکنند. شرکت های دیگر به سمت یک رویکرد ساده تر و سریعتر حرکت کردند که کمتر بر روی گرافیک با کیفیت بالا و بیشتر در طراحی وب مورد استفاده قرار می گرفت که برای هدایت آسان تر بود.

Infinite Scrolling – 2014-2016

در راستای طرح های مینیمالیستی که کاربران اینترنت مدرن از آن می ترسند، توسعه دهندگان مفاهیم موجود در موتورهای جستجو و سیستم عامل های محبوب رسانه های اجتماعی را با یک طراحی وب سایت همه جانبه در کنار یک تابع پیمایش بی نهایت تلفیق می کنند. این به کاربران تلفن همراه احتیاج دارد، زیرا محتوای به سمت داخل حرکت می کند تا با یک صفحه کوچکتر سازگاری داشته باشد، و اجازه می دهد وب سایت ها به بخش های کوچکتر تقسیم شوند. با ذکر نام کاربری بی حد و حصر، توسعه دهندگان می دانستند که طرح صفحات طولانی را که مناسب اطلاعات، پیام ها و CTA های لازم در صفحه “بی پایان” است متناسب باشد.

هدایتگر این روند چی بود ؟

این روند متفاوت، منحصر به فرد و به موقع بود. به خوبی در رونق گوشی های هوشمند، پیمایش بی نهایت از طریق نمایش مشخصات عمومی، توییتر و فیس بوک و به طور کامل تلفن همراه مورد استفاده قرار گرفت. قصد سایت ها و صفحات اسکرول نامحدود باعث شده است که سایت ها را برای حرکت آسان تر و ساده تر به کار گیرند. درست مانند فروشگاه های فوق العاده مانند Walmart و Target، شرکت ها نمی خواستند به کاربران یک دلیل برای بازدید از یک سایت رقیب بدهند. آنها این یک گام را ادامه دادند و نیازی نبود که کاربران برای بازدید از یک صفحه دیگر به اطلاعات مورد نیاز برای عضویت، تماس و یا تصمیم گیری خرید مراجعه کنند. وفاداری مرده است، زمان گرانبهاست، هر کس می تواند به من بدهد که سریع ترین نیاز من است، چه کسی کسب و کار من است.

چرا این روند پایان یافت ?

مسائل با وب سایت های پیمایش بی نهایت عمدتا از سوء استفاده از فن آوری است. شرکت ها با پریدن به یک روند که UX خود را افزایش ندادند، بسیار شگفت انگیز بودند، و در هر صورت، کاربران خود را مختل کرده و ناوبری سایت را پیچیده کردند. البته اشکالات همواره در طراحی وب سایت نقش دارند. پیمایش بی نهایت به ویژه شادی بود زیرا بسیاری از سایت های شما به یک صفحه برای تکمیل عملکرد کاملا متکی بودند. در نهایت، توسعه دهندگان مفهوم اصلی در پشت سایت های نامتناهی پیغام – ساده سازی UX را گرفتند و از آن برای ساختن تمیزتر، سایت های دوستانه تر و متعادل تر که محتوای بیشتری را ارائه می دادند استفاده می کردند و در عین حال حرکت آسان بود.

Minimalist Design – 2012-Now


با تکنولوژی که به زندگی روزانه ما پیوسته است، ما به طور مداوم از خرده فروشان و خدماتی که از توجه ما حمایت می کنند استفاده می کنیم. این بسیار تحریک کننده است. آخرین چیزی که یک کاربر مدرن وب می خواهد برای ثبت نام به آن، یک تجربه وب سایت بزرگ و تحریک کننده وب است.

هدایتگر این روند چی بود ؟

فقط حدود 10 سال طول کشید تا راه مخالف را از محتوا کلیک کنید که کاربران عصر .COM مواجه شدند. عوامل بسیاری به این تغییر منجر شد:
فن آوری هوشمند – منجر به دسترسی مداوم به اطلاعیه به ظاهر بی پایان است.
کاربران بیشتر آگاه – یا از طریق تجربه شخصی و یا از تحقیق، کاربران آنلاین بیشتر در معرض طرح های فیشینگ، کلاهبرداری ها و پرچم های قرمز عمومی هستند که نشان دهنده یک کسب و کار غیرقابل اعتماد هستند.
استانداردهای زیبایی – خطوط تمیز و طرح های واضح است که به سادگی از کسب و کار مدرن و پیشرفته انتظار می رود.
این می تواند جالب باشد که در مورد آنچه که به لحاظ مرسوم، یک بار تا به حال، منعکس شده است، با این حال، چه چیزی می تواند شما را برای شرکت شما و یا پروژه طراحی وب بعدی دعوت کند؟ چه چیزی می تواند شما را طرح بعدی آینده روند طراحی وب خواهد شد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *